הפרויקט מתבסס על רכבת העמק שהיתה חלק ממסילת הברזל החיג'אזית
המסילה הוקמה ע"י הסולטן העותומאני כדי להסיע עולי רגל מוסלמים מדמשק למדינה ומכה
בתכנית המקורית לא נכללה הקמתה של שלוחת חיפה אך בהמשך הוקמה רכבת העמק כדי להוביל חומרי בנייה למפעל הסלילה של הרכבת החיג'אזית
ועל מנת ליצור מוצא לים התיכון
אחרי הקמתו קו חיפה-דרעא שימש להובלת סחורות והפך להיות הקו הרוחי ביותר של הרכבת החיג'אזית
בישראל הרכבת נרתמה למפעל היישוב והבנייה של העמק, אך במרוצת השנים נזנחה המסילה משום שלא היתה ברוחב סטנדרטי
בשנים האחרונות עלה מדי פעם הרעיון להחיות מחדש את קו רכבת העמק
וב2/2010 הורתה ממשלת ישראל להפשיר את תכנית הפיתוח של המסילה
בנוסף לתואי המחודש הגישה רכבת ישראל גם תכנית לבניית קו חדש לגמרי
מבית שאן למעבר הגבול גשר שיח חוסיין כדי לשנע מטענים מירדן לנמל חיפה
כיום קו רכבת העמק מוקם מחדש
אזור מעבר הגבול גשר שיח חוסיין הוא הערש החקלאי של ירדן הצחיחה וקצה האזור החקלאי הישראלי
הפרויקט שואף ליצור מציאות חדשה של שיתוף אזורי בינלאומי על ידי מסחר ומחקר חקלאי משותף בין ישראל לירדן
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה